14 Ocak 2015 Çarşamba

NÜKLEER SANTRALLER DAİRESİ BAŞKANLIĞINA KURULAN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

NÜKLEER SANTRALLER DAİRESİ BAŞKANLIĞINA KURULAN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ HAKKINDA EÜAŞ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÜST YÖNETİMİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI DÜZENLENDİ.


http://www.euas.gov.tr/Sayfalar/HaberDetay.aspx?rid=488&lst=HaberlerListesi
 
13.01.2015
ANKARA

07.01.2015 tarihinde EÜAŞ Genel Müdürlüğü Toplantı Salonunda Nükleer Santraller Dairesi Başkanlığına kurulan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Bilgilendirme Toplantısı yapıldı.
 
Toplantıya Şirketimiz EÜAŞ Genel Müdürü Halil ALIŞ, Genel Müdür Yardımcıları Nurettin KULALI, İrfan YILMAZ, Mehmet BİÇER, Mehmet ÖZTÜRK, Nükleer Santraller Dairesi Başkanı Dr. Mehmet BULUT ve NSDB personeli katıldı.
 
Nükleer Santraller Dairesi Başkanı Dr. Mehmet BULUT; Sinop’ta kurulması planlanan Nükleer Güç Santraline ait Yer Aşaması Fizibilite Çalışmalarının TAEK tarafından saha denetimlerinin gerçekleştirilmesi ve hazırlanan kalite dokümanlarının kabul edilebilmesi için Başkanlığımıza Kalite Yönetim Sistemi kurulmasının zorunluluk olduğunu belirterek, Nükleer Santraller Dairesi Başkanlığına ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi kurulması ve KYS dokümanlarının hazırlanması çalışmalarına Haziran 2013 tarihinde başlandığını ve bu doğrultuda Başkanlık personeline KYS Temel Eğitimi, KYS Dokümantasyon Eğitimi ve KYS İç Tetkikçi Eğitimi verildiğini; Kalite Ekibi tarafından Kalite El Kitabı, Prosedürler, Görev Tanımları, İş Akışları, Proses Kartları, Formlar, Kayıtlar, Organizasyon Şeması ve Kalite Politikamızı kapsayan kalite dokümanlarının oluşturulduğunu ve tamamlanan KYS dokümanlarının 11.10.2013 tarihinde yayınlandığını söyledi. BULUT konuşmasında ayrıca, KYS Belgelendirme Denetiminin 09.04.2014 tarihinde TÜRKAK’tan akredite bir firma tarafından gerçekleştirildiği, Nükleer Santraller Dairesi Başkanlığına kurulan ve uygulanmakta olan KYS’nin oldukça başarılı olduğunu, düzeltici faaliyet veya takip denetimi gerektirmeden belgelendirilmesinin uygun bulunduğunu ve uygulanmakta olan Kalite Yönetim Sisteminin ISO 9001 standardına uygun olarak yürütüldüğünü; 14.04.2014 tarih ve K-QM-4481 sertifika numarası ile belgelendirildiğini söyledi.
 
Nükleer Santraller Dairesi Başkanlığına ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi kurulmasında öncülük eden Daire Başkanı Dr. Mehmet BULUT ve emeği geçen personele teşekkür ederek başladığı konuşmasında Genel Müdürümüz Halil ALIŞ; daha önce taşra teşkilatımızda bulunan bazı işletmelerin faaliyetlerini ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi kapsamında yürüttüklerini belirterek Kurumumuz ana faaliyet konusunun elektrik üretimi olduğunu ve ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi gibi modern yönetim sistemlerinin Kurum genelinde yaygınlaştırılmasının verimliliğin artırılmasına katkıda bulunacağını belirtti.
 
Genel Müdür Yardımcımız Mehmet BİÇER; Nükleer Santraller Daire Başkanlığının yürütmüş olduğu uluslararası projeler nedeniyle; alınan belge ve kurulan Kalite Yönetim Sisteminin Başkanlığımızın faaliyetleri açısından son derece önemli olduğunu, ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Genel Müdürlüğümüzün tüm faaliyetlerini kapsayacak şekilde genişletilmesinin gerekli olduğunu ifade etti.
 
Genel Müdür Yardımcımız İrfan YILMAZ; Başkanlığımıza kurulan ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin Başkanlıklar düzeyinde bir ilk olması açısından çok önemli olduğunu belirterek, Nükleer Santraller Daire Başkanlığının sahada yürüttüğü faaliyetler açısından diğer entegre yönetim sistemlerinin de ileride ihtiyaç duyulduğunda kurulmasının faydalı olacağını söyledi.
 
Genel Müdür Yardımcımız Mehmet ÖZTÜRK; Nükleer Santraller Daire Başkanlığına kurulan ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi kapsamında hazırlanan kalite dokümanlarının mevcut kurum mevzuatına uyumlu olarak hazırlanmış olmasının önemli olduğunu belirtti.
 
Genel Müdür Yardımcımız Nurettin KULALI ise; Nükleer Santraller Daire Başkanlığına kurulan ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin faydalı olduğunu, diğer başkanlıklara da kurulmasının faydalı olacağını ifade etti.
 
Kalite Yönetim Sistemi kurulması kararı ve uygulamasına yönelik olarak verdikleri destekten dolayı Daire Başkanı Dr. Mehmet BULUT tarafından takdim edilen teşekkür plaketini alan Genel Müdürümüz Halil ALIŞ, emeği geçen herkese teşekkür ederek, tüm personele çalışmalarında başarılar diledi.